مسیر خدا

شبهه:

آیا برای یکشنبه و چهارشنبه آخر ماه صفر،اعمال خاصی توصیه شده؟

سندیت و اعتبار دارند؟ می توان این احادیث را پذیرفت؟

چون اکثر آنها منبع دارند.

آیا هر حدیثی بامنبع باشد پس صحیح می باشد؟


پاسخ:

نکته توضیحی اول:

خواندن قرآن ثواب دارد. اما این نوع حدیث سازی یا فضیلت سازی بدعت و خرافات هست. ما در اسلام فقط مقید به امری هستیم که از طرف قرآن یا امام معصوم بعنوان منصوص آماده باشد. اینجور مطالب باب بدعت و ترویج غیر واقعی هست. در این سالها هم دشمنان اسلام برای سست کردن عقاید مردم از این پیامها زیاد ساخته اند. وقتی مطلبی سندیت ندارد و از کلام معصوم نیست میشود بدعت.و بدعت از هر گناه دیگری بزرگتر هست....

شبهه:

آیا برای یکشنبه و چهارشنبه آخر ماه صفر،اعمال خاصی توصیه شده؟

سندیت و اعتبار دارند؟ می توان این احادیث را پذیرفت؟

چون اکثر آنها منبع دارند.

آیا هر حدیثی بامنبع باشد پس صحیح می باشد؟


پاسخ:

نکته توضیحی اول:

خواندن قرآن ثواب دارد. اما این نوع حدیث سازی یا فضیلت سازی بدعت و خرافات هست. ما در اسلام فقط مقید به امری هستیم که از طرف قرآن یا امام معصوم بعنوان منصوص آماده باشد. اینجور مطالب باب بدعت و ترویج غیر واقعی هست. در این سالها هم دشمنان اسلام برای سست کردن عقاید مردم از این پیامها زیاد ساخته اند. وقتی مطلبی سندیت ندارد و از کلام معصوم نیست میشود بدعت.و بدعت از هر گناه دیگری بزرگتر هست.


کسی از خودش حق ندارد برای یکشنبه آخر صفر فضیلت بسازد و بعد نسخه بدهد. اگر اینجور باشد هر روز بایک چیز جدید مواجه خواهیم شد. این جنس پیامها غالبا تحت سیطره تفکر یهودی هاست که برای ترویج خرافات و بدعت ها پخش می کنند. خدا در قرآن به پیامبرش میگه اگر یک کلمه از خودت به وحی اضافی کنیمن رگ گردنت رو میزنم.


هیچ کس حق اضافه کردن چیزی به دین را ندارد. چه برسد به این خرافات بی سند.


پیامبر(ص): هنگامی که بدعت در میان امّت ظهور کرد بر عالمان لازم است که عالمانه با آن مبارزه نمایند.

امام باقر می فرمان بدعت گزار ملعون هست.


نکته توضیحی دوم:

سند این روایات؟


1_ کتاب مرقاة الجنان  یکی از منابع قدیمی و معتبر حدیث و دعای شیعه نیست.


اگر این اعمال در کتابهای قدیمی و معتبر آمده باشد معتبر است مثلا در کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی یا المزار شیخ مفید یا کامل الزیارات ابن قولویه در مجموع کتابهای قرن 4 و 5 از اعتبار بیشتری برخورداند.


2_ برخی از صوفیها و درویشهای عرب اعم از شیعه و سنی که به دعا و ذکر علاقه داشتند وقت میذاشتند و دعاهایی از خودشان ابتکار می کردند و نتیجه اش میشد اینها...


3_ درباره قرائت سوره های قرآن و  نمازهای مستحبی می توانید آنها را بخوانید و حتما ثواب دارد ولی خیال نکنید مثلا حتما باید چهارشنبه آخر صفر باشد که اثر کنند!!

خیر این دستورالعملهای عجیب غالبا از معصومین (ع) نیست بلکه بعضیها برای خودشان ابتکار کرده اند.


4_ اتفاقا میشود اثبات کرد که اکثر اینها توصیه معصومین (ع) نیست.


زیرا مثلا دعایی که تا سال 900 هجری در هیچیک از کتب معتبر شیعه نبوده و یکدفعه سبز میشود جعلی است.


5_در فضای مجازی هر حدیثی که زیرش چند منبع ذکر شده باشد به معنای صحت آن نیست.


البته تکرار می کنیم: قرائت قرآن و هر دعایی مفید و مؤثر است.

ولی آن فضایل عجیبی که مثلا برای دعای منج العرش و غیره نقل شده دروغ است  یعنی سخن معصوم ع نیست.


کانال پاسخ به شبهات: http://Telegram.me/mobahesegroup

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی