مسیر خدا


شبهه:


کافر: بالاخره اسلام واقعی شما را پیدا کردم. اسلام واقعی شما همین داعش است که مو به مو آیات قرآن را اجرا میکنند.

مسلمان: ای کافر بی سواد تو دوباره نظر دادی!! اصن تو قرآن ما رو خوندی؟ نخوندی!!... اگه خونده بودی میفهمیدی اسلام کاملا مخالف این رفتارهای داعش است.


کافر: اگر ثابت کردم داعش اسلام واقعی است قول میدی دست از اسلام بکشی؟!! مسلمان: یعنی تو میخوای بگی، داعش که به این راحتی آدم میکشه، قرآن بهشون دستور داده؟ 

کافر: آیه 123 سوره توبه دقیقا همین حرف رو زده و گفته: « ای کسانیکه ایمان آورده اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! تا در شما درشتی و شدت را بیابند. و بدانید که خداوند با پرهیزکاران است »


مسلمان: یعنی میخوای بگی، این حیوانات که خیلی راحت سر میبرند، تو قرآن اومده؟ 

کافر: بله طبق آیه 4 سوره محمد:) . « چون با کافران روبرو شدید، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو فکندید، اسیرشان کنید و سخت ببندید. آنگاه یا به منت آزاد کنید یا به فدیه. تا آنگاه که جنگ به پایان آید. و این است حکم خدا »


مسلمان: ببین این حیوان ها به مسیحیها و یهودی ها هم رحم نمیکنند. یا اونا رو میکشند و یا به زور ازشون پول میگیرند. در صورتی که در قرآن چنین چیزی نیست!! 

کافر: پیشنهاد میکنم یه بار آیه 29 سوره توبه رو بخونی که گفته: « با هرکه از اهل کتاب یهودی و نصارا که به خدا و روز قیامت ایمان نیاورده، و آنچه را خدا و رسولش حرام کرده اند حرام نمیدانند و به دین حق آیین اسلام نمیگروند، قتال و کارزار کنید تا آنگاه که با ذلت و تواضع به اسلام جزیه دهند.


مسلمان: این آشغال ها به هر جا حمله میکنند به دختران و حتی زنان شوهردار تجاوز میکنند 

کافر: زیاد حرص نخور چون این هم قرآن بهشون اجازه داده . آیه 24 سوره نسا رو ببین: « ازدواج با زن شوهر دار حرام شد، مگر ان زنانی را که در جنگ با کفار متصرف و مالک شده اید »


مسلمان: ولی آخه اینا یک سری قوانین مسخره و رفتارهای خشونت آمیز دیگه هم دارند 

کافر: ببین عزیزم، تمام رفتار داعش طبق آیات قرآن و سنت واقعی محمد است. اسلام واقعی همین داعش امروز است.


مسلمان: اگه قرآن واقعا اینا رو گفته باشه من چشم و گوش بسته در برابرش تسلیم میشوم و تو نیز حق توهین به مقدسات ما را نداری!!


پاسخ شبهه:


این مناظره بین یک کافر و یک مسلمان نیست، بلکه کلّ این متن را یک کافر تهیه نموده است. یک کافر، مسلمانی خیالی فرض نموده و کلمات خودش را از دهان آن مسلمان بیان نموده و خودش هم جواب آن مسلمان خیالی را داده است.

داعش گروهی است که آمریکا و اسرائیل و انگلیس و عربستان و ترکیه ساخته‌اند. لذا می‌بینید که زخمی‌های داعش را اسرائیل درمان می‌کند؛ حمایت مالی‌اش را عربستان انجام می‌دهد. حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی‌اش را هم آمریکا و انگلیس به عهده دارند و به آنها با هواپیما و ... سلاح می دهند.  اسلام داعشی، اسلام آمریکایی است؛ کما اینکه حامیان وهّابی داعش را هم انگلیسی‌ها ساخته‌اند. بودجه داعش از کجا تامین می شود؟ چگونه برای اولین بار با 1000 خودروی تویوتا از مرز ترکیه به راحتی وارد عراق شدند؟
چطور به راحتی نفت کش های داعش نفت عراق را می فروشند و ماهواره ها و سازمان های اطلاعاتی غرب هیچ چیز نمی گویند در حالی به یک خاک برداری در اطراف تهران واکنش نشان دادند و می گویند آزمایش های اتمی است؟ چطور است ماهواره های آن ها کوچکترین حرکت ها را در ایران رصد اما از بزرگترین حرکت های داعش غافل اند؟
کجای قرآن گفته که مسلمانی، مسلمانان دیگر را بکشد که می گویی: «داعش است که مو به مو آیات قرآن را اجرا می‌کنند.» داعش، کافرکش نیست بلکه مسلمان کش است. طبق گزارش «گروه سوفان» در نیویورک  درباره اعضای خارجی داعش طی سه سال جنگ داخلی سوریه بیش از 12 هزار شهروند کشورهای مختلف از 81 کشور واقع در 5 قاره جهان به سوریه رفته‌اند اینا که بسیاریشون غیر مسلمان هستند.

سؤال: اگر داعش، به قرآن عمل می‌کند، چرا کفّار را نمی‌کشد و مسلمان کشی می‌کند؟
سؤال: اگر داعش، به قرآن عمل می‌کند، چرا با اسرائیل کاری ندارد؟ و چرا مورد حمایت اسرائیل است؟
سؤال: اگر داعش، به قرآن عمل می‌کند، چرا سلاحش را از آمریکای کافر کافر تهیه می‌کند و با آن‌ها سلاح‌ها مسلمان‌ها را می‌کشد؟
سؤال: اگر داعش، به قرآن عمل می‌کند، چرا سه روز قبل از اتمام ماه رمضان را عید فطر اعلام نمود؟
این از قطعیات اسلام است که ماه رمضان، نمی‌تواند کمتر از 29 روز و بیشتر از 30 روز باشد؛ در حالی که امسال، روز دوشنبه را به عنوان عید فطر اعلام نمود؛ یعنی 27 ماه رمضان را به عنوان عید فطر اعلام کرد. مثل روز روشن است که داعش دارد قوانین قرآن را زیر پا می‌گذارد.

سؤال: جهاد النکاح که داعش از خودش اختراع نموده، کجای اسلام است؟
نه در قرآن چنین چیزی آمده نه در احادیث نبوی چنین چیزی هست. پس داعش، در حال تحریف اسلام است.

سؤال: کجای اسلام آمده که زن‌ها در ماه رمضان، حقّ بیرون آمدن از خانه را ندارند؟ کجای اسلام آمده که در آخر ماه رمضان، مغازه‌ها باید تا ساعت 10 بسته باشند؟

سؤال: کجای اسلام آمده که آرایشگاه مردانه، حرام است؟
در حالی که طبق فتوای داعش، « همه آرایشگاه‌های مردانه باید بسته شوند و تابلوها و تبلیغات آرایشگاه‌های زنانه نیز باید از خیابان‌ها جمع آوری شوند. طبق این فتواها، مدل موهای جدید و استفاده از ژل مو نیز ممنوع است.»
این در حالی است که طبق روایات، رسول الله(ص) بر سر مبارکشان روغن می‌مالیده‌اند.

سؤال: کجای اسلام آمده که خوردن سمبوسه حرام است؟
« جنبش الشباب‌المجاهدین ـ که وابسته به داعش است ـ در سومالی با صدور فتوایی اعلام کرد خوردن سمبوسه به علت شکل سه ضلعی آنکه مشابه ثالوث مقدس مسیحیان است، حرام است.»

سؤال: کجای قرآن و روایات آمده که خوردن گوشت جنّ، جایز است؟
« محمد الزغبی مبلغ مصری و طرفدار داعش با صدور فتوایی، خوردن گوشت جنّ را درصورت دسترسی به آن مجاز دانست.» کاملاً روشن است که این‌ها می‌خواهند اسلام را بازیچه قرار دهند و آبروی اسلام را ببرند.

سؤال: کجای اسلام آمده که اگر کسی با بیماری ایدز بمیرد، شهید است؟
« شیخ احمد ابویوسف، رییس مرکز ارشاد مذهبی در وزارت دیانت مصر، در پاسخ به استفتای مردی که پرسیده بود، نظر اسلام در مورد مرد مسلمانی که بر اثر ایدز بمیرد چیست؟ پاسخ داد: هرکسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، از نظر اسلام شهید به حساب می‌آید.»

سؤال: اسلام کجا گفته که می‌توان جسد کسی را جلوی سگ انداخت؟
« عدنان عرعور، که نماد فرقه ضاله وهابیت به شمار می‌رود و در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای به شدت به تشیع اهانت می‌کند، در اظهارات خود در یک نوار ویدئوئی شیعیان سوریه را تهدید به قتل عامی وحشتناک می‌کند. وی در تهدید خود می‌گوید: باید شیعیان را کشته و جسد آن‌ها جلوی سگ‌ها انداخته شود تا آن‌ها را بدرند.»

سؤال: اسلام کجا گفته که مردگان را مثله (تکه تکه) کنید؟
از رسول الله(ص) روایات متعدّدی وارد شده که مثله کردن را حرام دانسته‌اند؛ تا آنجا که فرموده‌اند حتّی جسد سگ را هم مثله نکنید کجا رسد انسان. این در حالی است که داعشی ها، جنازه‌ها را تکه تکه می‌کنند، سینهٔ مرده را می‌شکافند و قلبش را به دندان می‌گیرند. روشن است که این‌ها در حال تحریف اسلام هستند.

سؤال: کجای اسلام گفته شده که زن‌ها حقّ نشستن روی صندلی را ندارند؟ در حالی که داعش، نشستن زن‌ها روی صندلی را حرام کرده است.

سؤال: آیا اسلام گفته که مساجد تاریخی، آن هم مساجد خود اهل سنّت را ویران کنند؟
جالب است که داعش، مساجد و حرم‌ها و قبور اصحاب را ویران می‌کند ولی با قبر سلیمان شاه که در خاک سوریه و نزدیکی‌های مرز ترکیه بود کاری نداشتند و اجازه دادند که حکومت ترکیه، این قبر را به ترکیه منتقل کنند.

سؤال: در آمد داعش از کجاست؟
در آمد اصلی این گروه، از فروش نفت است. خریداران این نفت چه کسانی هستند؟ روشن است که کفّار غربی این نفت را می‌خرند. سؤال اساسی این است که اگر این کفّار مخالف داعش هستند پس چرا نفتش را می‌خرند؟ خرید نفت داعش، یعنی حمایت مالی از این گروه.

سؤال: آیا اسلام، پوشک بچه را حرام می‌داند؟
کجای اسلام چنین چیزی آمده است؟ در حالی که داعش، استفاده از پوشک بچه را حرام اعلام کرده است.

سؤال: خود قرآن تأکید دارد که قرآن مورد حفاظت خداست و تحریف نخواهد شد، در حالی که داعش ادّعا دارد که برخی از سوره‌ها و آیات، جزء قرآن نیستند و باید از قرآن خارج شوند؛ از جمله سوره‌هایی که قصد دارند از قرآن خارج کنند، سورهٔ الکافرون است. اگر داعش، کافر کش است پس چرا این سوره را حذف می‌کند؟ دم خروس کاملاً پیداست.

سؤال: کجای اسلام آمده که خوردن خیار و گوجه فرنگی با همدیگر، حرام است؟
شیوخ داعشی فتوا داده‌اند که به دلیل مؤنث بودن گوچه و مذکر بودن خیار، این دو نباید در یک مکان با یکدیگر جمع شوند. البته برخی وهابی‌ها، خوردن گوجه را به صورت مطلق حرام کرده‌اند. می گویند در درون گوجه، تصویر صلیب است. روشن است که این موجودات خبیث، اسلام را بازیچهٔ خود کرده‌اند و قصد تخریب اسلام را دارند.

سؤال: اسلام کجا گفته که خوردن موز، برای زن‌ها حرام است؛ در حالی که داعش فتوا داده که: خوردن موز برای زنان بدون حضور محرمشان، حرام است.

سؤال: اسلام کجا گفته که خوردن گوشت بز، حرام است. داعش گفته است: خوردن گوشت بز حرام است به دلیل عدم پوشیده بودن عورت آن.
و …

رفتار و نظرات داعش، سراسر تحریف اسلام و ضدیت با قطعی‌ات اسلام است؛ آنگاه این کافر ملعون ادّعا می‌کند که داعش دارد به قرآن عمل می‌کند.چطور وقتی شیعیان و سنّی‌های معتدل را می‌کشد، می گویید دارد به قرآن عمل می‌کند؟

سیرهٔ رسول الله(ص) این بود که هر کس «اشهد ان لا اله الّا الله و اشهد انّ محمد رسول الله» می‌گفت، ریختن خونش را حرام می‌دانست؛ امّا داعش، شیعه ای که این دو اعتقاد را دارند را کافر می‌دانند؛ و حتّی سنّی‌هایی که شیعه را مسلمان بدانند را هم کافر می‌دانند.

و اما در پاسخ به آیات گفته شده:

الف: آیه 123 توبه چنین است: « یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذینَ یلُونَکمْ مِنَ الْکفَّارِ وَ لْیجِدُوا فیکمْ غِلْظَةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقینَ ـــــــ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، با کافرانی که مجاور شما هستند کارزار کنید، و آنان باید در شما خشونت بیابند، و بدانید که خدا با تقواپیشگان است!»

این کافر، در ترجمهٔ آیه دست برده و گفته است: « « ای کسانیکه ایمان آورده‌اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! تا در شما درشتی و شدت را بیابند. و بدانید که خداوند با پرهیزکاران است.»
این ترجمه، ظاهراً از ترجمهٔ آیتی کپی برداری شده ولی این کافر در آن دست برده تا معنای آیه را عوض کند.
ترجمهٔ آیتی چنین است: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، با کافرانی که نزدیک شمایند جنگ کنید تا در شما شدت و درشتی یابند، و بدانید که خدا با پرهیزگاران است.»
این کافر، گفته « کافرانی که نزد شمایند را بکشید!»

از این ترجمه چنین برداشت می‌شود که مسلمان‌ها باید همسایگان کافر خود را بکشند. در حالی که منظور آیه، کفّار مکه است که نسبت به دشمنان دیگر مسلمان‌ها، نزدیک‌تر هستند به مدینه.

ضمناً آیه می‌گوید، با آن‌ها، مقاتله (جنگ) کنید؛ امّا این کافر، گفته است: « بکشید!» تا القاء کند که مسلمان‌ها تروریست هستند.

امّا اصل ماجرای این آیات چیست؟

بر اهل تحقیق روشن است که سورهٔ توبه، برای کوبیدن کفّار مکه نازل شده است.
لذا منظور از کفّار در این سوره، کفّار مکه‌اند؛ که نزدیک‌ترین کفّار به مسلمان‌ها بودند. و شک نیست که مسلمان‌های ساکن در مدینه، با کفّار مکه در جنگ بودند.
کفّار مکه، مسلمان‌ها را از مکه بیرون کردند و اموالشان را غارت نمودند. مسلمان‌ها هم به تلافی این عمل، در جنگ بدر، اموال تجاری سران مکه را به غنیمت گرفتند. آنگاه کفّار مکه، جنگ خندق(جنگ احزاب) را راه انداختند که ناموفق بود. و این حملات از هر دو طرف ادامه داشت. در همین اثناء، حکومت روم هم به بلاد اسلامی حمله ور شد که مسلمین به مقابله با آن‌ها هم پرداختند. این آیه هم بیان می‌کند که مراقب باشید، دشمن رومی (دشمن دور) شما را از دشمن نزدیک (کفّار مکه) غافل نکند. ابتدا حساب این دشمنان نزدیک را برسید بعد به جنگ دشمن دور بروید، تا در غیاب شما، این دشمنان نزدیک، به مدینه حمله نکنند.

آیا جنگ کردن مسلمان‌ها با کفّار مکه اشکالی دارد؟ قطعاً اشکال ندارد. چون جنگ را آن‌ها شروع کرده‌اند. آن‌ها بودند که ابتدا، مسلمان‌ها را از مکه اخراج نمودند و اموالشان را تصاحب نمودند.

خدای متعال، در آیات متعدّدی جنگ با کفّار مکه را مطرح نموده و بیان نموده که دلیل جنگ با آن‌ها، تجاوزگری آن‌هاست.
خدای متعال فرمود: « وَ اقْتُلُوهُمْ حَیثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَیثُ أَخْرَجُوکمْ وَ الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَ لا تُقاتِلُوهُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ حَتَّی یقاتِلُوکمْ فیهِ فَإِنْ قاتَلُوکمْ فَاقْتُلُوهُمْ کذلِک جَزاءُ الْکافِرین. ـــــ و آن‌ها را (بت پرستان قریش را) هر کجا یافتید، به قتل برسانید! و از آن جا که شما را بیرون ساختند(از شهر مکه)، آن‌ها را بیرون کنید! و فتنه از کشتار هم بدتر است. و با آن‌ها، در نزد مسجد الحرام (در منطقه حرم) ، جنگ نکنید! مگر اینکه در آن جا با شما بجنگند. پس اگر (در آن جا) با شما پیکار کردند، آن‌ها را به قتل برسانید! چنین است جزای کافران. »(البقرة:191)
در این آیه به صراحت بیان شده که جنگ برای مقابله به مثل جایز است.
عقل نیز حکم می‌کند که با متجاوز و غاصب باید جنگید و حقّ خود را باید از ظالم ستاند.
امّا افراد مغرض بدون توجّه به قیود مطرح در آیه، طوری القاء می‌کنند که انگار اسلام حکم به کشتن هر مشرکی می‌دهد.
کشتن مشرکی که تجاوز نموده کجا و کشتن مشرک عادی کجا؟!
مشرکان مکه گروهی از مهاجران را کشتند و گروهی را از خانه‌های خود بیرون نموده و امولشان را تصاحب کردند؛ و به این بسنده نکرده به مدینه لشکر کشیدند و در جنگ‌های احزاب و احد با مسلمین جنگیدند. حال آیا مانعی دارد که خدا حکم کند که این‌ها را هر کجا گیر آوردید بکشید؟!
عقلا چه حکم می‌کنند؟ دشمن آمده و ما را از خانهٔ خودمان بیرون نموده و به قصد کشتن ما بارها به ما حمله کرده است. حال ما باید بنشینیم و مثل گاو به قصّابان خودمان نگاه کنیم؟! عجب! اینجوری که خیلی خوش به حال دشمنان ما می‌شود
ملاحظه می‌کنید که دشمنان امروزی اسلام نیز حزب الله لبنان و مبارزان فلسطین را تروریست می‌نامند. حال آنکه این‌ها در وطن خود هستند و دیگران وطنشان را اشغال نموده‌اند. مردم این منطقه از جایی دیگر نیامده اند؛ بلکه اجداد این‌ها زمانی یهودی بودند؛ آنگاه که عیسی(ع) مبعوث شد، اکثرشان به دین او درآمدند؛ و آنگاه که اسلام به این منطقه رفت، مسلمان شدند. این‌ها جدّ اند جدّ اهل این منطقه بوده‌اند و اکنون به خاطر دفاع از آب و خاک خودشان متّهم می‌شوند به تروریسم؛ و آیاتی هم که این‌ها را تشویق می‌کنند به بازپس گیری حقّشان، متّهم می‌شوند به اینکه خلاف حقوق بشر هستند. در منطق این‌ها، منظور از بشر، بشر متجاوز و مستکبر است.

و فرمود: « أَ لا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَکثُوا أَیمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُکمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَ تَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنینَ . ـــــ آیا با گروهی که پیمانهای خود را شکستند، و تصمیم به اخراج پیامبر گرفتند، پیکار نمی‌کنید؟! در حالی که آن‌ها نخستین بار (پیکار با شما را) آغاز کردند؛ آیا از آن‌ها می‌ترسید؟! با اینکه خداوند سزاوارتر است که از او بترسید، اگر مؤمن هستید. » (التوبة:13)

در این آیات شریفه نیز ملاحظه می‌فرمایید که سخنی از ایمان نیاوردن و امثال این امور نیست ؛ بلکه حکم قتال از باب دفاع و برای دفع فتنه است.
انبیاء و ائمه (ع) در طول تاریخ هیچگاه شروع کنندهٔ جنگ نبوده‌اند. اوّلین کار انبیاء و ائمه(ع) همواره دعوت به حقّ و حقیقت بوده است ؛ امّا همواره تعدادی از سران کفر که اسلام را بر ضدّ منافع مادّی خود می‌دیدند بر ضدّ انبیاء و ائمه(ع) اقدام به جنگ می‌کردند و طبیعی است که آنان نیز از باب دفاع، مقابله به مثل می‌کردند. روشن است که اگر انبیاء و ائمه(ع) جنگ را مطلقاً بر متدینان ممنوع می‌کردند الآن نه دینی بر روی زمین باقی می‌ماند نه دینداری.

حال داعش کجای این آیات است؟
آیا داعشی ها را مردم سوریه از سوریه اخراج کرده‌اند که با مردم سوریه می‌جنگند؟
آیا داعشی ها را مردم عراق از عراق اخراج کرده‌اند که دارند مردم عراق را می‌کشند؟
بسیاری از این داعشی ها، عربستانی و اروپایی و قطری و پاکستانی و افغانستانی و … هستند؛ و اساساً اهل سوریه و عراق نیستند. آن‌هایی هم که اهل عراق و سوریه‌اند، کی از این کشورها اخراج شده‌اند؟
در حالی که آیهٔ مورد بحث، حکم می‌کند به جنگ با کفّاری که مسلمان‌ها را از دیار خود رانده و اموالشان را تصاحب نموده‌اند.

ب: آیهٔ 4 محمّد(ص) می‌فرماید: « فَإِذا لَقیتُمُ الَّذینَ کفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقابِ حَتَّی إِذا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَ إِمَّا فِداءً حَتَّی تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزارَها ذلِک وَ لَوْ یشاءُ اللَّهُ لاَنْتَصَرَ مِنْهُمْ وَ لکنْ لِیبْلُوَا بَعْضَکمْ بِبَعْضٍ وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یضِلَّ أَعْمالَهُمْ ــــــــ پس چون با کسانی که کفر ورزیده‌اند برخورد کنید، گردن‌ها را بزنید؛ تا چون آنان را از پای درآوردید، پس استوار در بند کشید سپس یا منّت نهید و یا فدیه ، تا در جنگ، اسلحه بر زمین گذاشته شود. این است و اگر خدا می‌خواست، از ایشان انتقام می‌کشید، ولی تا برخی از شما را به وسیله برخی بیازماید، و کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند، هرگز کارهایشان را ضایع نمی‌کند.»

این آیه هم در مورد کفّار مکه است، که با مسلمان‌ها در جنگ بودند.
لذا اگر مسلمانی بخواهد به این آیه عمل کند، باید با اسرائیل و آمریکا و اروپا جنگ کند نه با مردم سوریه و عراق و یمن و افغانستان.
آیا این کشورها با مسلمان‌ها جنگیده‌اند یا اسرائیل و آمریکا و اروپا؟
اسرائیل با مسلمان‌ها در جنگ است. آمریکا و اروپا به عراق مسلمان و افغانستان مسلمان حمله کرده‌اند.
لذا اگر داعش می‌خواهد به این آیه عمل کند باید با اسرائیل و آمریکا و اروپا بجنگند؛
امّا جالب اینجاست که تحت حمایت همین کفّار، با مسلمان‌ها می‌جنگد.
پس برخلاف ادّعای این کافر، داعش این آیه را زیر پا نهاده است.
آنکه به این آیه عمل می‌کند، ایران و حزب الله لبنان و انصار الله یمن و گروه‌های جهادی عراق و گروه‌های جهادی فلسطین هستند؛ یعنی همان کسانی که داعش با آن‌ها درگیر است.

مسلمان قلّابی:
ببین این حیوان‌ها به مسیحی‌ها و یهودی‌ها هم رحم نمی‌کنند. یا اونا رو می‌کشند و یا به زور ازشون پول می‌گیرند. در صورتی که در قرآن چنین چیزی نیست!!
کافر:
پیشنهاد می‌کنم یه بار آیه 29 سوره توبه رو بخونی که گفته: « با هرکه از اهل کتاب یهودی و نصارا که به خدا و روز قیامت ایمان نیاورده، و آنچه را خدا و رسولش حرام کرده‌اند حرام نمی‌دانند و به دین حق آیین اسلام نمی‌گروند، قتال و کارزار کنید تا آنگاه که با ذلت و تواضع به اسلام جزیه دهند.
شیعهٔ واقعی:
آیهٔ مورد بحث چنین است: « قاتِلُوا الَّذینَ لا یؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لا بِالْیوْمِ الْآخِرِ وَ لا یحَرِّمُونَ ما حَرَّمَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ لا یدینُونَ دینَ الْحَقِّ مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکتابَ حَتَّی یعْطُوا الْجِزْیةَ عَنْ یدٍ وَ هُمْ صاغِرُونَ ــــ با کسانی از اهل کتاب که به خدا و روز بازپسین ایمان نمی‌آورند، و آنچه را خدا و فرستاده‌اش حرام گردانیده‌اند حرام نمی‌دارند و متدین به دین حق نمی‌گردند، کارزار کنید، تا با خواری به دست خود جزیه دهند.»
این آیه هم در مورد اهل کتابی است که با مسلمان‌ها سر جنگ دارند. طبق این آیه، با اهل کتاب حربی باید جنگ کرد تا تسلیم شوند؛ بعد از آنکه تسلیم شدند، باید جزیه بدهند؛ یعنی باید هر سال، مقداری مالیات مخصوص به حکومت اسلامی پرداخت کنند.
امّا این کافر ملعون جوری وانمود کرده که انگار آیه دستور داده که با اهل کتابی بجنگید.

خدای متعال فرمود: « لا ینْهاکمُ اللَّهُ عَنِ الَّذینَ لَمْ یقاتِلُوکمْ فِی الدِّینِ وَ لَمْ یخْرِجُوکمْ مِنْ دِیارِکمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیهِمْ إِنَّ اللَّهَ یحِبُّ الْمُقْسِطینَ (8) إِنَّما ینْهاکمُ اللَّهُ عَنِ الَّذینَ قاتَلُوکمْ فِی الدِّینِ وَ أَخْرَجُوکمْ مِنْ دِیارِکمْ وَ ظاهَرُوا عَلی إِخْراجِکمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَ مَنْ یتَوَلَّهُمْ فَأُولئِک هُمُ الظَّالِمُون ــــــــ خدا شما را از نیکی کردن و رعایت عدالت نسبت به کسانی که در راه دین با شما پیکار نکردند و از خانه و دیارتان بیرون نراندند نهی نمی‌کند؛ چرا که خداوند عدالت‌پیشگان را دوست دارد. (8) تنها شما را از دوستی و رابطه با کسانی نهی می‌کند که در امر دین با شما پیکار کردند و شما را از خانه‌هایتان بیرون راندند یا به بیرون‌راندن شما کمک کردند و هر کس با آنان رابطه دوستی داشته باشد ظالم و ستمگر است.» (الممتحنة)

طبق این آیه، کافری که با ما سر جنگ و ستیز ندارد، ما هم با او سر جنگ و ستیز نداریم؛ بلکه اگر کافری با ما جنگ و ستیز نداشته باشد، ما طبق این آیه با او روابط اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی هم برقرار می‌کنیم.
امّا اگر کسی با ما سر جنگ داشته باشد، چه کافر و چه مسلمان، دمار از روزگارش در می‌آوریم. و کسی هم نمی‌تواند این کار را خشونت بنامد؛ چون کاری منطقی است.
اگر کسی دفاع از خود را هم خشونت نامید، از چهار حال خارج نیست،
یا عاقل و منطقی نیست و فرق بین شدّت عمل منطقی و شدّت عمل خیر منطقی را درک نمی‌کند.
یا قدرت فهمش را دارد ولی غافل است از این مطلب.
یا غرض دارد و می‌خواهد از این راه، طرف مقابل را وادار کند که دست از دفاع بردارد.
یا تحت تأثیر افراد غرضمند قرار گرفته و متوجّه نیست که آن‌ها قصدشان از این هجوم تبلیغاتی، از کار انداخت مسلمین است.

امّا داعش کجای آیهٔ مورد بحث است؟
مگر داعش، با اهل کتاب در جنگ است که این کافر ملعون، به این آیه استناد نموده است. جنگ اصلی داعش، با مسلمان‌هاست نه با یهودیان و مسیحیان. داعش با یهود و نصارا جنگ حقیقی که ندارد هیچ، تحت حمایت یهودیان و مسیحیان هم هست. نفتش را مسیحیان می‌خرند، سلاحش را مسیحیان تهیه می‌کنند، بیمارانش را اسرائیل درمان می‌کند، سربازانش را اسرائیل و آمریکا تعلیم می‌دهند؛ و … .

مسلمان قلّابی:
این آشغال‌ها به هر جا حمله می‌کنند به دختران و حتی زنان شوهردار تجاوز می‌کنند
کافر:
زیاد حرص نخور چون این هم قرآن بهشون اجازه داده. آیه 24 سوره نسا رو ببین: « ازدواج با زن شوهر دار حرام شد، مگر ان زنانی را که در جنگ با کفار متصرف و مالک شده‌اید.»
شیعهٔ واقعی:
داعش، به حکم قرآن عمل نمی‌کند. جهاد نکاحی که داعش راه انداخته، نقض آشکار احکام قطعی اسلام است.
داعش، به زنان مسلمان تجاوز می‌کند نه فقط به زنان کافر.

اسلام به هیچ وجه به مسلمان‌ها اجازه نداده که با کفّار جنگی را شروع کنند، امّا اگر کفّار وارد جنگ با مسلمین شدند، زنانی که در جنگ شرکت کنند، مثل مردانی که در جنگ شرکت کنند، به اسارت گرفته می‌شوند. تا اینجا که مشکلی نیست.

حال سال این است که با این اسیران جنگی ـ چه زن و چه مرد ـ چه کنیم؟
راه حلّ اسلام این است: راه اوّل این است که این اسرای جنگی، با اسرای مسلمانی که دست کفّار هستند، مبادله شوند.

حال اگر اسیری مسلمان در دست دشمن کافر نداشتیم، چه کنیم؟
راه دوم این است که از کفّار امتیاز اقتصادی یا سیاسی یا فرهنگی یا … گرفته و اسیرانشان را آزاد می‌کنیم.

حال اگر حاضر به دادن امتیاز نبودند یا امتیازی برای دادن نداشتند یا نیازی به امتیازشان نداشتیم چه کنیم؟
در این صورت اگر از آزادی این اسیران کافر، احساس خطری نکردیم، بر این اسیران کافر منّت نهاده و آزادشان می‌کنیم.
خود همین کافر هم در سابق، آیهٔ مربوط به این بحث را نقل نمودند. آیه چنین است: « فَإِذا لَقیتُمُ الَّذینَ کفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقابِ حَتَّی إِذا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَ إِمَّا فِداءً حَتَّی تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزارَها ذلِک وَ لَوْ یشاءُ اللَّهُ لاَنْتَصَرَ مِنْهُمْ وَ لکنْ لِیبْلُوَا بَعْضَکمْ بِبَعْضٍ وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یضِلَّ أَعْمالَهُمْ ــــــــ پس چون با کسانی که کفر ورزیده‌اند برخورد کنید، گردن‌ها را بزنید؛ تا چون آنان را از پای درآوردید، پس استوار در بند کشید سپس یا منّت نهید و یا فدیه ، تا در جنگ، اسلحه بر زمین گذاشته شود. این است و اگر خدا می‌خواست، از ایشان انتقام می‌کشید، ولی تا برخی از شما را به وسیله برخی بیازماید، و کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند، هرگز کارهایشان را ضایع نمی‌کند.» (محمّد:4)

حال اگر هیچکدام از این راه‌ها ممکن نبود و آزادی این اسیران هم برای مسلمین خطر داشت، چه کنیم؟
راه بعدی این است که این اسیران را مخیر کنیم بین سه چیز: 1ـ ایمان آوردن، 2ـ فروخته شدن به کفّار دیگر 3ـ کار اجباری برای حکومت اسلامی.
اگر ایمان نیاوردند، یا آن‌ها را به کشورهای کافر دیگر می‌فروشیم؛ یا آن‌ها را به نفع حکومت اسلامی به کار می‌گماریم. چون منطقی نیست که دشمن خودمان را آزاد کنیم تا دوباره با من جنگ کنند. زندانی نمودن آن‌ها به مدّت طولانی هم حماقت است. چون معنی ندارد که ما این همه خرج کنیم برای زندان درست کردن برای دشمنمان و تازه هزینهٔ غذای او را هم بدهیم. پس یا آن‌ها را به کفّار دیگر می‌فروشیم و از شرّشان خلاص می‌شویم، یا از آن‌ها کار می‌کشیم تا خرجشان را خودشان در آورند.

امّا اگر ایمان آوردند و مسلمان شدند، تبدیل می‌شوند به شهروند درجه دوم؛ یعنی مردانشان برده و زنانشان کنیز می‌شوند. و کنیز، در حکم همسر درجه دوم صاحب خود است. عقد او با همسر کافرش هم باطل است. چرا که عقد کافر، در دین خدا اعتباری ندارد.
البته راه‌هایی برای ترقّی این افراد به شهروند درجه اوّل نیز وجود دارد، که بحثش مفصّل است.

امّا داعش کجای این آیه است؟
داعش اوّلاً زنان مسلمین را تصاحب می‌کند که خلاف قرآن است
ثانیاً زنانی را به اسارت می‌گیرد که اصلاً با داعش، سر جنگ ندارند؛ در حالی که اسلام، فقط اجازهٔ به اسارت گرفتن کسانی را می‌دهد که با مسلمین جنگ می‌کنند.
ثالثاً اسلام رابطهٔ زناشویی با کافر را بر مردم مسلمان، حرام کرده است.

مسلمان قلّابی:
ولی آخه اینا یک سری قوانین مسخره و رفتارهای خشونت آمیز دیگه هم دارند
کافر:
ببین عزیزم، تمام رفتار داعش طبق آیات قرآن و سنت واقعی محمد است. اسلام واقعی همین داعش امروز است.
مسلمان: آگه قرآن واقعاً اینا رو گفته باشه من چشم و گوش بسته در برابرش تسلیم می‌شوم و تو نیز حق توهین به مقدسات ما را نداری!
کافر: میدونستم که از اسلام فقط اسمش رو دارین.
شیعهٔ واقعی:
بلی خودت یک مسلمان قلّابی درست می‌کنی و در آخر هم شکستش می‌دهی.
خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی.
یک پهلوان پنبه درست می‌کنی بعد او را بر زمین زده و برای خودت هورا می‌کشی.

داعش را هم خودتان درست کرده‌اید، برای همین منظور.
همان گونه که داعش درست می‌کنید برای بد نام کردن اسلام و کشتن مسلمین، همان گونه هم یک مسلمان قلّابی و توهّمی می‌سازی و با او بحثی خودساخته و توهّمی راه می‌اندازی و در وهم خودت پیروز می‌شوی.
البته هستند احمق‌هایی که این گونه حقّه را باور کنند؛ امّا اغلب جوانان ما، باهوشتتر از این حرف‌ها هستند که گول این گونه مباحثات ساختگی را بخورند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی