مسیر خدا

Image result for ‫نماز‬‎


1- هشام جوالیقى، از امام صادق علیه السّلام روایت کرده است که رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمود:

هر کس در خارج از وقت نماز، نماز بخواند، نمازش (به صورت) تیره و تاریک بالا مى‏رود (و به او نفرین مى‏کند) و مى‏گوید: خداوند تو را تباه کند که مرا تباه کردى! و فرمود: اولین چیزى که در پیشگاه الهى (به هنگام قیامت) از بنده بازخواست مى‏شود، نماز است، اگر نمازش پاک (و از آلایشها به دور) و قابل قبول بود، اعمال دیگر او نیز، مورد قبول قرار خواهد گرفت، و اگر نماز او بدان گونه که باید شایسته و بایسته نباشد سایر اعمال او نیز شایسته (پذیرش و قبول درگاه الهى) واقع نگردد.

2- ابو بصیر از امام صادق علیه السّلام روایت کرده است که: خداوند فرشته‏اى بر نماز مى‏گمارد که کارى جز (نظارت بر آن) ندارد و زمانى که نمازگزار از نماز خود فارغ‏ مى ‏شود، آن فرشته آن نماز او را با خود به بالا (آسمان) مى‏برد، اگر (از نمازهاى) قابل قبول باشد، پذیرفته مى‏شود، و اگر دست رد بر سینه نماز او بگذارند (و مورد قبول واقع نشود) به آن فرشته خطاب مى‏شود که: آن را به بنده‏ام باز گردان! و فرشته به همراه نماز فرود مى‏آید و آن را به صورت نمازگزار مى‏کوبد و (با نفرت) مى‏گوید:

اف بر تو باد! که همیشه از تو کارى سر میزند که مرا به زحمت وا می ‏دارد.


پاداش نیکیها و کیفر گناهان / ترجمه ثواب الأعمال، ص: 582

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی